Dynamitskoven

Velkommen i børneskoven i Stoholm

Børneskoven i Stoholm, er beliggende i Dynamitskoven. Børneskoven er blevet til i et samarbejde med lokale aktører – både store og små – der har givet inputs til, hvad der skal være i børneskoven og lavet Orienterings-banen, der er det helt særlige for børneskoven i Stoholm.

I Stoholms børneskov kan du finde et madpakkehus, shelter, bålsted, lykkehjul, O-bane, og informationsmateriale om naturen i børneskoven.

Lykkehjulet kan du bruge til at få inspiration til leg og bevægelse i børneskoven. Du kan finde brugsanvisning ved lykkehjulet, så du blot skal dreje på hjulet og nyde børneskoven gennem forskellige aktiviteter. Du kan finde flere aktiviteter på Naturskolens hjemmeside: www.naturskolen.viborg.dk

Orienteringsbanen – en aktivitet for hele familien

Orienteringsbanen er lavet af Stoholm SFO med støtte fra bevægelsespuljen i Viborg Kommune. Du kan se forskellige løb nederst på hjemmesiden.

Find selv gerne på flere løb og del dem med venner og familie.

Brugen af børneskoven

Børneskovene er til fri afbenyttelse for dem, der kommer forbi. Større grupper skal booke. Se hvordan på www.sundhedscenter.viborg.dk/boerneskove

Du er velkommen til at tænde bål i børneskoven på bålpladsen. Du skal selv have brænde og vand med. Du er meget velkommen til at overnatte i shelteret, hvis det ikke er optaget.

Pas godt på skoven, dyrene, dig selv og dine venner og familie.

Forskellige børneskove

Børneskovene i Viborg Kommune er forskellige. De har forskellige kendetegn, da de er blevet skabt i samarbejde med lokale omkring skovene og med input fra børnene i området. I hver børneskov finder du dog et madpakkehus, et lykkehjul, bålsted, informationsmateriale om naturen og mulighed for at parkere i nærheden.

Du er meget velkommen til at besøge de andre børneskove og gå på opdagelse i dem og se og prøve deres forskelligheder. Du kan finde dem på www.sundhedscenter.viborg.dk/boerneskove

God fornøjelse i børneskoven i Stoholm

Dynamitbane - ovesigtskort

Løb 0 - 3 år